marți, 16 martie 2010

Roncea sa se duca in alte zari

Mi-am permis zilele trecute sa pun un comentariu pe blogul lui Roncea referitor la afirmatia acestuia ca intr-un act al "Consiliul Judeţean Covasna, dar semnat şi de primarul comunei Zăbala, Adam Attila, se scrie negru pe alb că se doreşte 'demontarea troiţei' pentru că 's-a constatat montarea unei troiţe în zona de siguranţă a drumului judeţean DJ 121 (...) fără A.C. de către comunitatea din loc. Zăbala'"

In comentariul meu am pus intrebarea de ce il supara atat ca o primarie ia decizii ce privesc strict organizarea locala, fara sa incalce nici o lege nationala si in plus impotriva unei constructii care nu avea toate avizele ?

La aceasta intrebare, domnul Roncea imi raspunde ca ma trimite "spre orice alte zari" daca nu imi convine ca traiesc intr-o tara ortodoxa.

Se pare ca domnul Roncea uita sau nu recunoaste Constitutia Romaniei in care se spune:
"România este patria comună şi indivizibilă a tuturor cetăţenilor săi, fără deosebire de rasă, de naţionalitate, de origine etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenenţă politică, de avere sau de origine socială." si pe deasupra in nici o lege a acestei tari nu se spune ca Romania este stat ortodox.

Domnule Roncea, daca nu recunoasteti legile tarii va trimit eu spre alte zari.

Comunitatile locale au dreptul sa decida asupra organizarii lor, iar daca primarul a luat o decizie gresita va fi penalizat la vot. Localitatea are vreo 4500 de locuitori si e usor de tinut minte.

Acum, daca privim dintr-un alt punct de vedere, al logicii si al bunului simt. Daca eu locuiesc intr-un bloc de catolici o sa ma apuc sa fac o troita in scara blocului sau la mine in casa ? La fel cum nici catolicii nu pot veni la mine in casa sa imi scoata icoana din perete.

Cam despre asta este vorba domnule Roncea: despre legile tarii si despre bun simt.

Un comentariu:

  1. Intamplator, sau mai degraba din greseala, zilele trecute am intrat si eu pe blogul d-lui Roncea, si m-am minunat de spiritul crestinesc pe care-l manifesta.
    Citisem ceva de Cristian Tudor Popescu, care indraznise sa spuna cam prea direct ce a facut ortoxia pt Romania. Nu mi-e usor nici sa reproduc caracterizarea pe care i-au facut-o.
    De la un astfel de om nu te poti astepta sa manifeste bun simt!
    Cat despre lege...pt majoritatea, ea e valabila doar atunci cand e in avantajul lor.

    Siiii, Razvan, pun pariu ca unii (chiar multi, indraznesc sa spun), instigati fiind de niste lideri "bine intentionati", ti-ar intra in casa sa-ti dea jos icoana de pe perete, si ai manca si o mama buna de bataie daca asta ar fi (zice-se) pt salvarea sufletului tau... :D

    RăspundețiȘtergere